9. november kl. 18.00
Søndag kveld kommer misjonær Bruce Olson til Misjonskirken. Følgende omtale er skrevet av tidligere Colombia-misjonær Øyvind Berberg som blir med på møtet:

"Mannen er norsk-amerikaner, men har levde det meste av sitt liv i Colombias jungel. Bruce Olson har en utrolig historie å fortelle. Bare 19 år gammel reiste han til Sør-Amerika med ønske om å leve blant isolerte indianerstammer.  Han var den første vestlige person som overlevde møtet med Bari-stammen i Colombia, bedre kjent som Motilon-indianerne. Etter store vanskeligheter og farer, klarte Bruce Olson å etablere en allianse med dette folket. Han har siden 1961 levd sammen med regnskogindianerne i Colombia, og gjennom hans virke har mange folkegrupper fått et bedre liv.  Mange har blitt kristne, samtidig som Olson har lagt vekt på å styrke lokal kultur, likeledes støtte de lokale stammelederne.  I dag er det etablert skoler, helsesentre og kirker.  De har også fått eiendomsrett til sitt land. En betydelig del av indianerne har også fått universitetsutdannelse. Bruce Olson har levd et liv med mange utfordringer og farer, tre ganger har han vært kidnappet. Da Misjonsforbundet skulle starte opp arbeid i Sør-Amerika på 80-tallet, var Bruce Olson en vesentlig inspirasjonskilde.

Bruce Olson er filolog og svært språkmektig. Han er også forfatter av flere bøker. Den mest kjente av hans bøker i Norge er "For dette kors skal du dø". Bruce Olson er en skattet taler og foredragsholder. Han taler nok mest til folk samlet under stråtak, men har også talt til hovedforsamlingen i FN. Som forsvarer og forkjemper for urbefolkningers rettigheter, har han også et stort kontaknett blant Sør-Amerikas politiske elite."

Søndag kveld har du en unik mulighet til å treffe han i Misjonskirken i Telegata. Velkommen!

Misjonslegenden Bruce Olson