Mar28
Torsdag 28. mars, 2024
17:00 Skjærtorsdagssamling.
Skjærtorsdagssamling med måltid og nattverd. Vi dekker langbord og serverer brød, smør og drikke. Hver familie tar med pålegg så deler vi det vi har og spiser sammen. Nattverd. Delemøte.

Mar29
Fredag 29. mars, 2024
11:00 Langfredagssamling
Arvid Juvang leder samlingen. Skriftlesing. Sang og musikk.

Mar31
Søndag 31. mars, 2024
11:00 Første påskedags-gudstjeneste
Pastor Jan A. Danielsen taler. Kjersti Underdal er møteleder. Sang og musikk: Minikoret. Barnekirke. Kirkekaffe.

Tirsdag 2. april, 2024

Søndag 7. april, 2024
Pastor Jan A. Danielsen taler, Hilde Danielsen er møteleder. Sang og musikk: Liv Unni og Nils Jørgen Hardang. Barnekirke. Nattverd. Kirkekaffe.
Tirsdag 9. april, 2024

Vi er kommet et stykke inn i den første av tre sommermåneder. Sommertiden som alltid er etterlengtet og hjertelig velkommen. I Wikipedia stod det følgende: "Sommeren er den delen av året når solen står høyt på himmelen og den gjennomsnittlige dagtemperaturen er høyest. For den del av befolkningen som arbeider med naturens avkastning er derfor sommeren årstiden for slit og arbeid, mens den for resten av befolkningen er det årstiden for ferie og fritid." Den varme årstiden utnyttes til fulle og....

både natur og mennesker våkner til liv. Det graves, vedlikholdes, klippes, såes og plantes, og i trafikken møter en ofte på skiltet "veiarbeid." Det er mye som en må rekke før høsten og vinteren igjen er over oss. På tross av stor aktivitet settes det av tid til ferie og fritid. En trenger å lade "batteriene". I sangen "I denne vakre sommerdag" står det i 1 vers: "I denne vakre sommerdag gå ut og kjenn Guds åndedrag, du merker himmelfreden! Se, jorden har tatt bunad på som om den skal til selskap gå og vi får dele gleden."

Det står ikke mye i Bibelen om sommer men i den kristne tro ligger håpet og forventningen om en evig sommer når jorden skal fødes på nytt. (Matt. 19:28) Nylig hadde vi besøk av Ye´shi Reinhardt fra Sde`rot i Israel som minnet oss om fremtidsperspektivet i Kristus. Til slutt tar jeg med koret i sangen "I den stille klare morgen.": "Se, han kommer! Jesus kommer! Fikentreet varsler sommer, vår forløsningstime kommer! Jeg vil lytte etter lyden av hans trinn." Ønsker deg en god og velsignet sommer!