Terje Watne taler. Jan Danielsen er møteleder. Sang og musikk: Minikoret. Barnekirke. Nattverd. Utvidet kirkekaffe.

Menighetens formål

Menighetens formål er å virke for Guds rikes vekst og utbredelse innefor og utenfor vårt eget land.

Menigheten skal:

• Være en åpen og levende menighet som inkluderer alt Guds folk.
  • Arbeide for synlig enhet mellom kristne og lokale menigheter.
  • Arbeide for medmenneskers omvendelse.
  • Hjelpe barn og ungdom fram til et selvstendig og bevist liv i Kristus.
  • Utfordre og utruste menighetens medlemmer til å ta del i det evangeliserende, diakonale og disippelbyggende arbeidet.
  • Plante og vise omsorg for nye menigheter.
  • Påvirke lokalmiljøet positivt gjennom åndelig og sosialt arbeid.
  • Være delaktig i DNMs felles hjemme- og ytremisjonsarbeid.

Menighetens motto

Guds barns enhet og menneskers frelse.

Menighetens visjon

Mennesker som ærer Gud, gjør Jesus kjent og vokser i et åpent og levende menighetsfelleskap.

Menighetsprinsipper

• Bibelen er menighetens eneste rettesnor for tro, liv og lære.
  • Menigheten bygger på den apostoliske trosbekjennelse.
  • Menigheten er åpen for alle som ved troen på den treenige Gud, Faderen, Sønnen og Den Hellige Ånd, har tatt i mot frelsen i Kristus Jesus og ønsker å leve etter Guds ord.
  • Innen menigheten skal det råde full samvittighetsfrihet, med hensyn til dåp, nattverd og eventuelt medlemskap i annet evangelisk trossamfunn.
  • Alle medlemmer bør være døpt i den treenige Guds navn.
  • Menigheten praktiserer menighetsdemokrati, alle medlemmene har stemme-, forslags- og talerett.
  • Menigheten bygger på et kongregasjonalistisk menighetssyn.

Menighetens verdier

• Vi tror at bibelsk undervisning, inspirert av Den Hellige Ånd, er nødvendig for å forandre mennesker og menighet
  • Vi tror at Gud elsker alle mennesker, derfor skal også vi elske alle.
  • Vi tror at menigheten skal være aktuell for dagens mennesker, og holde fast ved den sanne lære
  • Vi tror at kristne mennesker skal være troverdige og sanne og ivre etter mer Kristuslikhet
  • Vi tror at menigheten skal være et enhetlig, kjærlighetsfullt felleskap, der vi helhjertet tjener hverandre med nådegaver og evner.
  • Vi tror at inspirerende gudstjenester og felleskap i små, livsnære grupper rundt Guds Ord er en viktig hjelp i livet