Mar29
Fredag 29. mars, 2024
11:00 Langfredagssamling
Arvid Juvang leder samlingen. Skriftlesing. Sang og musikk.

Mar31
Søndag 31. mars, 2024
11:00 Første påskedags-gudstjeneste
Pastor Jan A. Danielsen taler. Kjersti Underdal er møteleder. Sang og musikk: Minikoret. Barnekirke. Kirkekaffe.

Tirsdag 2. april, 2024

Søndag 7. april, 2024
Pastor Jan A. Danielsen taler, Hilde Danielsen er møteleder. Sang og musikk: Liv Unni og Nils Jørgen Hardang. Barnekirke. Nattverd. Kirkekaffe.

Tirsdag 9. april, 2024
Søndag 14. april, 2024
11:00 Allesammen-gudstjeneste
Trine Skogrand og Anne Gerd Juvang. Barna deltar. Kirkekaffe.

Lovsang i ruinene!Pastor Jacob Tamang og menigheten i bønn. Foto: Anto Akkara
"Da det kraftigste jordskjelvet på 80 år inntraff Nepal omkom 17 av medlemmer i den nepalesiske kirken «Visions of Salvation Church». Totalt var 62 personer samlet til gudstjeneste i kirken som holdt til i bygningens fjerde etasje i Nepals hovedstad Kathmandu". "Sitat fra Korsets seier." De var samlet til

gudstjeneste når skjelvet rammet, og menigheten ble hardt rammet. I et intervju i "Christianity today" og gjengitt i "Korsets seier" forteller Maili Tamang om tragedien. Maili var i bønn når katastrofen rammet. Hun ble reddet ut av ruinene men hennes mann, søster og tre familiemedlemmer mistet livet. Tross sorg og tap synges det lovsanger i kirkeruinene. «Lord I will love you and I will spread Your Light throughout the world. Even though earthquakes come, even though storms come, even though darkness comes» Herre jeg vil elske deg og spre ditt lys i verden. Selv om jordskjelv, storm og mørke kommer. Vi kjenner ikke framtiden og hva som vil skje sier hun. Så lever menigheten videre og synger lovsanger og lyser opp en mørk tid. "Dere er verdens lys." Matt. 5, 14. Lyser slik at andre kan finne veien hjem.

Jeg vil synge sammen med Malia og hennes menighet, jeg vil synge sammen med brødre og søstre på flukt eller som er fengslet. Jeg vil synge sammen med mine brødre og søstre i Nepal, Colombia, Kongo og Romania. Jeg vil synge med den fattige og den rike. Synge lovsanger til vår Far i Himmelen! En dag skal vi synge i det store himmelkor. "En skare så stor at ingen kunne telle den, av alle nasjoner og stammer, folk og tungemål. De sto foran tronen og Lammet, kledd i hvite kapper, med palmegrener i hendene. Og de ropte med høy røst: Seieren kommer fra vår Gud, han som sitter på tronen, og fra Lammet." Joh. Åp. 7, 9-10.

I denne store skare står også Maili Tamang fra Nepal.